Legume şi fructe în hipermarketurile din Bucureşti - 12 Noiembrie 2012 - JAR - Jurnalul agriculturii româneşti
Principală » 2012 » Noiembrie » 12 » Legume şi fructe în hipermarketurile din Bucureşti
23:46:06
Legume şi fructe în hipermarketurile din Bucureşti

"Standul produselor româneşti”, in toate cele 24 unităţi ale Real România
jumatate-din-cantitatea-de-legume-si-fructe-comercializata-in-hypermarketuri-este-romaneasca
Real,- Hypermarket România a organizat,  în toate cele 24 de magazine ale sale din tara,  „Standul produselor româneşti”, zonă de vânzare dedicată exclusiv articolelor provenite de la producători români de legume şi fructe. Proiectul  se bucură de susținerea Ministerului Agriculturii şi Dezvoltării Rurale. 
"Încă din 2010,  Real,- a demarat programul strategic pe termen lung „Produceţi româneşte, vindem româneşte”, prin care urmărește identificarea, informarea și dezvoltarea de parteneriate cu producătorii locali pentru a avea cât mai multe produse alimentare și nealimentare românești pe rafturile magazinelor. Clienţilor magazinelor real,- le va fi uşor să identifice standul produselor româneşti cu fructe și legume, graţie semnalizării clare şi simple folosite. Aceasta utilizează elementele grafice ale însemnelor naționale: harta și tricolor, precum și motive populare românești pe fundal. Semnalizarea cuprinde un mesaj adresat consumatorilor, care prezintă avantajele cumpărării de produse autohtone. De asemenea, ca element de noutate, în fiecare luna vom promova în fata clienților noștri producătorii locali care ne furnizează produse, contribuind prin aceasta la creşterea notorietăţii micilor producători români în rândul clienţilor. Toate produsele selecţionate spre vânzare au fost controlate riguros din perspectiva calităţii şi provenienţei autohtone, beneficiind de savoarea alimentelor proaspete. „Prin lansarea «Standului produselor româneşti», proiect susținut de Ministerului Agriculturii, contribuim la consolidarea strategiei pe care ne-am propus-o privind încurajarea dezvoltării producătorilor locali, cu precădere în sectorul de legume şi fructe, unde aprovizionarea din piaţa internă este încă deficitară. Dar dacă îţi propui să găseşti soluţii, orice problemă este rezolvabilă: noi am căutat producătorii locali, le-am prezentat planurile şi proiectele noastre, am ajuns la concluzia că o colaborare ar fi în avantajul tuturor, mai cu seamă al consumatorilor şi am bătut palma. Cu siguranţă, nu ne vom opri aici, mai ales că rezultatele de până acum sunt mai mult decât încurajatoare iar deviza noastră este "creștem împreună cu partenerii noștri,” a declarat Michel Lamoot director general, real,- Hypermarket România. Cele mai importante rezultate ale programului „Produceţi româneşte, vindem româneşte” sunt numeroasele contracte de furnizare semnate până acum cu producătorii locali. În prezent, aproximativ 90% dintre partenerii de afaceri ai real,- Hypermarket Romania sunt companii româneşti. În sectorul alimentar, real,- colaborează cu peste 500 de companii care produc sau distribuie produse româneşti, cu desfacere locală, regională sau naţională. De la începutul programului, numărul furnizorilor locali s-a mărit cu 20%.         În cazul unor articole, s-au înregistrat creşteri spectaculoase ale volumelor comercializate din piaţa internă: mere proaspete şi suc natural de mere, cartofi, căpşuni etc. Creşteri semnificative de volume vândute au fost înregistrate şi de către furnizorii din zona micii industrii procesatoare (paste făinoase, preparate din carne, conserve de legume, miere), care au raportat chiar dublarea vânzărilor după listarea în hipermarketurile real,-. De la începutul programului, au intrat în selecţia permanentă a hipermarketurilor real,- aproape 250 de articole noi, realizate de către peste 100 de furnizori locali. 
'Pe piaţa românească 50% din legumele şi fructele comercializate în hypermarketuri sunt româneşti. Sper ca prin măsurile de stimulare luate, inclusiv cea care vizează certificatul de producător, ponderea produselor româneşti să crească” a afirmat ministrul agriculturii Daniel Constantin, present, duminica la lansarea unui astfel de stand la Real AFI Cotroceni, Bucuresti. 
'Noi încercăm să venim cu mai multe stimulente pentru producătorii agricoli, să promovăm produsele româneşti, pentru că au o calitate incontestabilă şi în România şi peste hotare. Am observat un naţionalism al românilor, care dacă văd că sunt produse româneşti în stand, se îndreaptă către el. Am considerat util să punem în evidenţă toate produsele româneşti, legumele şi fructele, pentru o desfacere mai bună a acestora', a adăugat Daniel Constantin. 
Ministrul a subliniat importanţa realizării asocierilor între producătorii români, pentru dezvoltarea pieţei. 
'Am încercat să stimulăm asocierea. Din această lună, producătorii agricoli au la dispoziţie de 80 milioane de euro pentru crearea unor depozite de colectare de legume şi fructe, unde acestea sunt etichetate, ambalate, pregătite pentru piaţă în condiţiile impuse de supermarketuri', a spus oficialul MADR. 
În prezent, aproximativ 90% din partenerii de afaceri ai Real Hypermarket sunt producători locali, potrivit companiei. În sectorul alimentar, Real colaborează cu peste 500 de companii care produc sau distribuie produse româneşti.
(agricultura-ro)

Vizualizări: 351 | Adăugat de: constantinradut | Tag-uri: fructe, hipermarket, legume | Rating: 0.0/0
Total comentarii : 0
Doar utilizatorii înregistraţi pot adăuga comentarii
[ Înregistrare | Autentificare ]
Contact:
JAR - Jurnalul agriculturii româneşti
031721
Bucuresti, Romania-Roumanie
+40 (0) 725 511 887 
office.agriculturaro@gmail.com 
http://agricultura-ro.ucoz.ro


Echipa

Constantin Răduţ - editor şef

Costin Buradu - senior editor

Ion Ciprod - redactor